انواع بلادر لاستیکی

انواع بلادر لاستیکی

بلادر های لاستیکی در برابر سایر نوسانات فشار واکنش بسیار زیادی از خود نشان خواهند داد. بلادر های لاستکی قطعه ای می باشند الاستومری (لاستیکی) که با ذخیره کردن سیالات تحت فشار ، انرژی بسیار زیادی را در سیستم های هیدرولیکی ذخیره خواهند کرد.

برجسته ترین وظیفه ی این بلادر ها این می باشد که: این مدل کیسه های لاستیکی عهده داره کنترل کردن جریانات سیالات و جبران کردن افت فشار هستند. بالون های لاستیکی در شرایطی که در سامانه ای پرفشار قرار بگیرند شارژ خواهند شد و زمانیکه فشار سامانه کم گردد، فشار ذخیره شده درون خود را در مدار تخلیه خواهند کرد.

بلادر لاستیکی چیست؟

لاستیک آکومولاتور یا مخزن جمع کننده یا بلادر لاستیکی، قطعه ای الاستومری هستند که در سایر سیستم های هیدرولیک با ذخیره کردن سیال تحت فشار، انرژی را در سامانه های هیدرولیکی ذخیره خواهند کرد و وظیفه دارند کنترل نمودن جریان سیال و جبران افت فشار را بر عهده بگیرند.

معمولی ترین کاربرد آکومولاتور در سامانه ی هیدرولیکی، پشتیبانی کردن از شدت جریانات خروجی پمپ و ادامه دادن این جریان ها برای مدت کوتاهی می باشد بعد از قطع کردن جریان پمپ در بیشتر موارد برای تحت فشار گذاشتن از گاز تحت فشار یا آتش گیر که نیتروژن می باشد استفاده ی بسیار زیادی می شود، باید بدانید که بالن های لاستیکی آکومولاتور در زمان هایی که سامانه پرفشار باشد شارژ می گردد و زمانی که فشار سامانه کم باشد فشار ذخیره شده را در مدار تخلیه می نمایند.

 بلادرهای آکومولاتور لاستیکی در متریال های الاستومری بسیار مختلفی قابلیت تولید را دارند؛ در اکثر سیستم هایی که آکومولاتورها با گاز نیتروژن در ارتباط باشند در جهت مقاوم کردن بالن های آکومولاتور در برابر سایر روغن های صنعتی از متریال NBR  استفاده ی بسیار زیادی می شود؛ ساختن قالب های انواع بلادرهای لاستیکی با شرایط های کاردکرد بسیار مختلف و حجم های بسیار متفاوت با استفاده کردن از دستگاه های cnc و nc و تولید کردن قطعات بسیار مختلف با استفاده از دستگاه های به روز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انواع بلادر ها در بازار ارائه می شوند من جمله محصولاتی از قبیل: کیسه های بالن آکومولاتیو بسیار مقاوم در برابر گاز هیدروژن ، روغن های داغ و سایش مورد استفاده ی بسیار زیاد در صنایع گوناگون مانند: نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، صنایع نظامی، نساجی، چاپ ، کارتن سازی و … نیز است.

بیشتر بخوانید مقاله انواع بلادر لاستیکی : تولید کننده کاسه نمد اصفهان

برای استعلام قیمت و خرید اورینگ لاستیکی و دیافراگم لاستیکی در اصقهان و سراسر ایران با کارشناسان ماهان صنعت به شماره 03133686571 – 09136854152 تماس بگیرید.

 شرح انواع بلادر لاستیکی

  •  متریال NBR ضد روغن و حرارت
  • متریال VITON ضد روغن، ضد حرارت و مقاوم در برابر حلال ها، عوامل شیمیایی و سایش.

وظایف بلادر لاستیکی را توضیح دهید؟

از وظایف بسیار مهم بلادر لاستیکی در یک سامانه هیدرولیک، پشتیبانی کردن از شدت و ضرب زیاد جریان خروجی یک پمپ و ادامه دادن این جریانات برای مدت بسیار کوتاهی می باشد بعد از قطع  کردن جریان های پمپ ها در مجموعه می باشد.

باید بدانید که در بیشتر سیستم های صنعتی آب بندی بین محفظه های گاز، روغن و … را به عهده می گیرد. تحت فشار گداشتن و قرار دادن یک گاز غیر آتش گیر من جمله: هیدروژن نیز از وظایف این نوع کیسه لاستیکی است.

سایر ویژگی ها عبارت است از:

  • جدا کردن گاز از مایع در سیستم های ابزاری بسیار دقیق،کنترل کردن و آکومولاتورها.
  • بلادر های لاستیکی مقادیر بسیار زیادی انرژی را به حالت فشرده ذخیره خواهند کرد.
  • قابلیت جمع آوری کردن ، ذخیره کردن و بازیابی نمودن تحت فشار را برای مایع در زمان بسیار دلخواهش را به وجود می آورد.
  • مقاومت کردن در برابر گاز هیدروژن ، روغن و حرارت زیاد
  • مقاومت کردن در برابر انواع  پوسیدگی  ها
  • حمل و نقل بسیار سریع و آسان

جنس بلادرلاستیکی کدام است؟

جنس مواد به کار رفته در ساختار انواع  بلادر های لاستیکی اصولا از وایتون خواهد بود؛ وایتون یا ویتون یک لاستیک مصنوعی و الاستومر فلوئور پلیمری می باشد. باید بدانید که بلادرهای لاستیکی در ابعاد و سایز های بسیار مختلفی بستگی به نوع کاربردی خواهند داشت، تولید دارند، متریال های پرکاربرد آن NBR ، VITON و HNBR است. ویژگی های متریال های پرکاربرد آن در زیر آمده است:

  1. متریال NBR: مقاومت بالا در برابر روغن های صنعتی و حرارت
  2. متریال HNBR: مقاومت بسیار زیاد در برابر گاز هیدروژن و روغن داغ
  3. متریال VITON: مقاوم در برابر عوامل شیمیایی ،ساییدگی و حلال ها با خاصیت ضد روغن و حرارت

 

بیشتر بخوانید مقاله انواع بلادر لاستیکی : تولید کننده بلادر اصفهان

موارد استفاده ی بلادر ها را توضیح اساسی دهید؟

سایر بلادر های لاستیکی در صنایع بسیار مختلف با شکل و ابعاد بسیار متفاوتی که دارند مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار خواهند گرفت. از موارد کاربرد این بلادر ها می توان به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • صنایع پتروشیمی ، نفت و گاز ، انرژی اتمی و صنایع نظامی
  • صنایع سیمان سازی
  • مورد استفاده ی بسیار زیادی در اتصالات خطوط لوله به عنوان آب بند به منظور پیشگیری کردن از نشتی
  • صنعت چاپ و کاغذ سازی
  • مورد استفاده ی نیروگاه ها و پالایشگاه ها
  •  استفاده کردن در پلاگین خط لوله چدن
  • معادن و فلزات و …

نام های دیگر بلادر لاستیکی را ذکر کنید؟

این قطعه ی لاستیکی بسیار پرکاربرد و مقاوم با اسم های : لاستیک آکومولاتور ، مخزن جمع کننده، کیسه ازت و بالون لاستیکی در بازار ها ارائه می گردد و قابلیت استفاده را دارد.

بلادر های لاستیکی یا لاستیک اکومولاتور یا بالن لاستیکی تولید شده بوسیله ی  صنایع لاستیکی تولید خواهد شد  و با دارا بودن کادری بسیار مجرب و با داشتن اطلاعاتی بسیار عالی و به روز از صفر تا صد محصول را تولید خواهند کرد با استفاده کردن از افراد بسیار متخصص در گروه طراحی و قالب سازی و همچنین گروه تولید و گروه کنترل کیفیت این صنعت لاستیک سازی قادر است به تولید کردن انواع بلادر لاستیکی، بالون لاستیکی، لاستیک اکومولاتور همراه با فلز و منجیددار و متریال های مختلف nbr ,nr ,silicon ,viton ,hnbr و…

جنس بلادر لاستیکی (بالن لاستیکی، بلادر اکومولاتور. اکومولاتیو)

این محصولات در متریال های الاستومری بسیار مختلفی قابلیت تولیدات بسیار زیادی را دارند و در بیشتر سیستم های اکومولاتوری که با گاز نیتروژن و یا روغن های صنعتی در ارتباط می باشند از کائوچوی nbr نیتریلbuna -N) با فرمولاسیونی بسیار  مخصوص تولید خواهد شد، صنایع لاستیک سازی قادرند به تولید کردن انواع بلادر با شرایط کارکرد و حجم های بسیار مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید مقاله انواع بلادر لاستیکی : تولید کننده اورینگ اصفهان