نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی

نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین قطعات در صنایع لاستیک سازی در بیشتر کارخانه ها و کارگاه ها می باشد نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی  در انواع بسیار مختلفی از متریال ها و سایز ها دارای یک سری مراحل است.

در انواع دیافراگم لاستیکی در ابعاد مختلف به صورت منجیددار و بدون منجید، بدون محدودیت سایز با استفاده از مواد اولیه درجه یک قالب سازی و تولید شده و به بازار عرضه می شود. زمانی که دیافراگم لاستیکی، با یک یا چند لایه منجید ترکیب گردد، عمر مفید دیافراگم بسیار افزایش می یابد از پاره شدن دیافراگم هنگام تنش و آسب به خوبی خوب جلوگیری می نماید.  انواع دیافراگم های لاستیکی مسلح به منجید برای شیرهای پنوماتیک و کنترل ولو، پمپ هیدرولیک، کمپرسورها، هوافضا و سوپاپ تماما کاربردی بوده و قابل استفاده می باشند.

نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی بر اساس عملکرد دیافراگم که وجود دارد و نوع کارکرد آن و دمای آن ها، شکل، روش تولید و متریال آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشند. با این حال ما می توانیم با ترکیب الاستومر و الیاف های بسیار مختلفی از جمله: پلی استر و استرج ،دیافراگم هایی با ابعاد و ضخامت های بسیار مختلفی تولید کرده و به بازار عرضه کنیم.

تولید کننده دیافراگم لاستیکی:

ماهان صنعت تولید کننده ی انواع دیافراگم های لاستیکی در هر سایز و اندازه ای که مد نظرتان می باشد را تولید می کند. ننحوه ساخت دیافراگم لاستیکی در سایزها، شکل ها و کاربرد های بسیار مختلف، با روش های تولیدی بسیار مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شوند. نحوه ی ساخت دیافراگم های لاستیکی و متریال آن هابستگی بسیار زیادی به نحوه کارکرد، فشار کاری، سیال در تماس با دیافراگم و تعداد دفعات دم و بازدم داشته است.

نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی با ابعاد کوچک:

نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی با ابعد کوچک، با پرس های پخت با تناژ بسیار کمتری تولید می گردد و دیافراگم های لاستیکی با سطح مقطع بسیار بزرگتر با پرس های تناژ بالا تولید شده و به بازار عرضه می شوند.  دیافراگم هایی لاستیکی که تحت فشار های بسیار بالا کار می‌کنند. مواد اولیه ی این دیافراگم شامل موارد زیر می باشد:

  • پلی استر
  • کتان
  • کربن
  •  و…

بیشتر بخوانید مقاله نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی : تولید کننده دیافراگم لاستیکی در اصفهان

برای استعلام قیمت و خرید اورینگ لاستیکی و دیافراگم لاستیکی در اصقهان و سراسر ایران با کارشناسان ماهان صنعت به شماره 03133686571 – 09136854152 تماس بگیرید.

 کاربرد لاستیک دیافراگم چیست؟

دیافراگم لاستیکی کاربردهای  متعددی را در صنعت به عنوان کنترل کنندها دارد و همچنین لاستیک سازی ماهان صنعت با توجه به نیازی که دارد لاستیک دیافراگم مد نظر را طراحی و قالب سازی می نماید و با بهترین دستگاه ها قطعه مورد نظر را با بهترین متریال تولید کرده و به بازار عرضه می نماید.

انواع دیافراگم لاستیکی از جمله دیافراگم تقویت شده، که مقاوت بالایی در برابر فشار و حرارت دارد و توانایی این را دارد تا دمای 100 درجه سانتی‌گراد را تحمل نماید را در ماهان صنعت سفارش دهید، دیافراگم‌ها در انواع مختلف و سایزهای استاندارد در بازار وجود دارند و به نحوی طراحی می‌ گردند که در موارد بسیار متعددی با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، فشارها و دماهای مختلف، کاربرد بسیار زیادی داشته باشند.

میزان فشار دچار تغییراتی اساسی‌ خواهد شد و کنترل تغییرات آن، وظیفه دیافراگم لاستیکی بوده است. طول عمر دیافراگم‌های لاستیکی با توجه به ساینده بودن ماده درگیر با آن، دما، سایز دیافراگم و محیط پمپاژ بسیار متفاوت بوده است، در لاستیک سازی ماهان صنعت سفارشات خود را ثبت کنید.

نحوه ی ساخت دیافراگم با روکش

 نحوه ی ساخت دیافراگم با روکش و دیافراگم هایی با روکش PTFE،  در محیط های به شدت شیمیایی کاربرد فراوانی دارند به روش تولید چند جزئی و در شرایط دمایی کنترل شده تولید می‌ گردند. این مدل از دیافراگم لاستیکی را با مواد زیر قابل تولید است:

  • فلز
  • لاستیک

دیافراگم کنترل ولو

نحوه ی ساخت  این قطعه لاستیکی با ضخامت های بسیار پایین با قالب های بسیار دقیق و کاربردی تولید می‌شوند. دیافراگم های کنترل ولو، سندرز، ویلدن پمپ مانند سایر دیافراگم های لاستیکی دارای شرایط تولید بسیار حساس و قابل ملاحظه ای می باشند.

 متریال ساخت دیافراگم لاستیکی

در نحوه ساخت دیافراگم لاستیکی انتخاب متریال مناسب برای تولید دیافراگم لاستیکی  به دما، فشار و فرکانس عملکرد بسیار وابسته است. متریال های دیافراگم الاستومری در دماهای بسیار بالا، نسبت به مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی را دارا بوده است ؛ با توجه به شرایط محیطی که دیافراگم لاستیکی در آن مورد استفاده واقع می شود، می توان نوع متریال دیافراگم لاستیکی  را انتخاب نمایید.

دیافراگم لاستیکی چیست؟

صفحه لاستیکی یا پلیمری بسیار منعطف است به نحوی که  کنترل جریان بین دو فضا را در ولو ها و پمپ ها را به خوبی انجام می دهد و از ورود و انتقال مواد اضافه جلوگیری می نماید.  این مواد و متریال ها می‌تواند سیال یا انواع گاز ها نیز باشد، که ما قادریم انواع این دیافراگم از سایز های بسیار کوچک تا بزرگ تولید و در سخت ترین شرایط کاری نصب نماییم.

انواع دیافراگم های لاستیکی شامل:

  1.  دیافراگم پخته شده با ورق PTFE  دارای مقاومت در برابر اسید و سایش.
  2. دیافراگم هایی که حالت کشسان آنها فقط از یک طرف باشد.
  3. دیافراگم های بسیار نازک برای مصارف صنعت نفت و گاز.
  4. دیافراگم با متریال پلی یورتان (P.U) مقاوم در برابر فشار و سایش