تولید کننده دیافراگم لاستیکی اصفهان

تولید کننده دیافراگم لاستیکی اصفهان

تولید کننده دیافراگم لاستیکی اصفهان یکی از قطعات لاستیکی تولید شده در صنعت لاستیک سازی می باشد، با وجود اینکه شهر اصفهان شهری هنری و پر از جاذبه های تاریخی می باشد همواره پیشرفت بسیار چشم گیری در عرصه های مختلف صنعت نیز داشته است، صنعت لاستیک سازی و تولید دیافراگم لاستیکی من جمله ی صنایع موجود در اصفهان شناخته شده است. ابتدا به توضیح مختصری درباره ی جنسیت سازه های لاستیکی می پردازیم:

لاستيك به عنوان ماده اي كه داراي خاصيت كشساني (الاستيك)  بوده است، تعريف مي شود. به طوري كه مهمترين خاصيت آن كش آمدن محسوب مي شود به طوري كه گاهي تا 60 برابر طول اوليه خود كش مي آيد.

لاستيك طبيعي در موقع كش آمدن حرارت را به خوبی از دست مي دهد و در زمان برگشت حرارت را به سرعت جذب مي كند. به طور كلي لاستيك ماده است كه خاصيت ارتجاعي كم، ازدياد طول و انقباض بسیار باالایی را دارد واژه پليمر براي مشخص كردن لاستيك در حالت خام و يا حالت غير مركب به كاربرده مي شود از مزاياي لاستيك ها به ويژه لاستيك مصنوعي اين می باشد كه با كم و زياد كردن تركيبات آن مي توان به خواص دلخواه دسترسي پيدا كنید و بايد به اين نكته اشاره ای داشته باشید كه خواص پليمر خام معرف تركيبات و خواص لاستيك در حالت نهايي نيستند چون براي رسيدن به بعضي از خواص مورد نظر براي يك لاستيك احتياج به پروسه زماني بسیار طولاني دارد.

ماهان صنعت اصفهان با وجود كادر مهندسي بسيار قوي ،‌تجهيزات توليدي تخصصي و انحصاري، تولید کننده دیافراگم لاستیکی در اصفهان ، تعهد و التزام پرسنل و مديريت شركت به امر كيفيت و تحويل به موقع ، همكاري با توليد كنندگان معتبر داخلی ، وجود شبكه گسترده فروش و خدمات باعث گرديد اين شركت در مدت فعاليت چند ساله خود در زمینه های زیر سر بلند از انجام كليه سفارشات در يافتي ، نامي نيك از تلاش صنعتگر ايراني در صنایع داخلی را از آن خود نماید.

در تولید آیا لاستیک موجود در دیافراگم لاستیکی فاسد می شود؟

باید بدانید که لاستيك فاسد شدني نيست و به طور عادي اصلا نياز به روغن كاري ندارد. سختي آن با گذشت زمان به شدت افزايش مي يابد به طوري كه پس از ولگانيزه كردن لاستيك (تركيب كردن با گوگرد) پس از چند ساعت در دماي بسیار معمولي سختي آن به شدت افزايش پيدا مي كند. از لاستيك ها به عنوان مستهلك كننده صوت نيز استفاده مي کنند و آن به اين دلیل است كه سرعت حركت صوت در لاستيك سرعت حركت آن در فولاد است لذا كامپوزيت هاي لاستيكي و فلزي به طور قابل توجهي از انتقال صوت جلوگيري مي نماید. بسياري از لاستيك ها در اثر ارتباط با سيالاتي چون نفت خام دچار تورم و كاهش مقاومت تنشي و كاهش قابليت ازدياد طول مي شود بعضي لاستيك ها تابع درجه حرارت مي باشد به طوري كه در درجه حرارت هاي پايين لاستيك سختي افزايش يافته است و حالت ارتجاعي لاستيك به شدت كاهش پيدا مي كند. 

صنعت لاستيك پس از كشف نحوه ولكانيزه كردن آن (در سال 1839) اكنون به عنوان يك صنعت اقتصادي پول ساز و بسيار مهم ظهور يافته است و بسياري از قطعات و محصولاتي لاستيكي در بازار به چشم مي خورند از جمله آنها مي توان به دیافراگم لاستیکی در تمام ابعاد و انواع بسیار مختلف، شيلنگ ها، تسمه هاي نقاله، فرش ها و صفحات لاستيكي، تسمه هاي V شكل، پاشنه و تخت كفش، اسفنج هاي لاستيكي و بسياري از ديگر محصولات اشاره ای داشته باشیم.

برای استعلام قیمت و خرید کوپلینگ در اصفهان و سراسر ایران با کارشناسان ماهان صنعت به شماره 03133686571 – 09136854152 تماس بگیرید.

دیافراگم لاستیکی چه چیزی است؟

قبل از پرداختن به تولید انواه دیافراگم های لاستیکی در اصفهان باید بدانید که دیافراگم لاستیکی چیست و چه تعریفی دارد. دیافراگم لاستیکی صفحه لاستیکی یا پلیمری انعطاف پذیر می باشد که کنترل جریان بین دو فضا را در کنترل ولو ها و پمپ ها را به خوبی انجام می دهد که از انتقال نا خواسته مواد جلوگیری می نماید، این مواد می‌تواند سیال یا انواع گاز باشد، که ما قادر می باشیم انواع این دیافراگم از سایز های کوچک تا بزرگ تولید و در سخت ترین شرایط کاری نصب نماییم.

تولید کننده دیافراگم لاستیکی در اصفهان

این قطعه با ساختار بسیار متفاوت در سایز های متفاوت، کارکرد، شکل ظاهری دارای روش تولیدی بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر می‌باشند. تولید کننده دیافراگم لاستیکی در اصفهان رابطه ی بسیار مستقیمی با نحوه کارکرد، فشار کاری، سیال در تماس با دیافراگم، تعداد دفعات دم و بازدم دارد.

مهندسان ماهان  صنعت اصفهان با قرار دادن پارچه های پلی استر میان دو لایه لاستیکی، مقاومت دیافراگم های لاستیکی را به شدت افزایش داده اند و همچنین باعث این کار بانی این شده است که همچنین دیافراگم منجید دار فشار بالایی بسیار زیادی را تحمل ‌نمایند و  در  استحکام زیاد انعطاف پذیر و قابلیت ارتجاعی داشته باشند تا کاربرد و عملکرد بسیار مناسبی را به ارمغان بیاوردند و در برابر پارگی و سایش مقاوم شوند، با توجه به این ویژگی دیافراگرام های لاستیکی، در شیرهای کنترل، کنترل ولو ها، شیرهای پنوماتیک، پمپ ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اطلاعات بیشتر از این محصولات مرغوب لاستیکی با ماهان صنعت اصفهان، تماس  بگیرید.

تولید کننده دیافراگم لاستیکی در اصفهان با ابعاد کوچک:

مهندسان شرکت ماهان صنعت توانسته اند این قطعه ی لاستیکی را با ابعاد کوچکتر با پرس های پخت با تناژ کمتر تولید کنند و دیافراگم های با سطح مقطع بزرگتر با پرس های تناژ بالا تولید کرده و همچنین دیافراگم هایی که تحت فشار های بسیار بالایی کار می‌کنند با استفاده از منجید های پلی استر، کتان، کربن، و… تولید و توزیع کنند.

دیافراگم های مسلح به روکش ptfe که در محیط های شیمیایی کاربرد بسیار فراوانی  دارند به روش تولید چند جزئی و در شرایط دمایی کنترل شده در ماهان صنعت اصفهان تولید می‌شوند این مدل می‌توانند با منجید، فلز، و لاستیک به صورت یکپارچه تولید شده و به بازار عرضه شود. دیافراگم کنترل ولو: این قطعه ی لاستیکی با ضخامت های خیلی پایین با استفاده از منجید های ظریف‌تر و قالب های فوق دقیق نیز در اصفهان تولید می‌شوند، دیافراگم های کنترل ولو. سندرز، ویلدن پمپ هم مانند سایر دیافراگم دارای شرایط تولید حساس و قابل ملاحظه ای می باشند.

دیافراگم لاستیکی منجید دار در تولیدات ماهان صنعت اصفهان:

دیافراگم لاستیکی منجید دار چیست؟ این مدل از دیافراگم که در ماهان صنعت تولید می شود، یا پرده پلیمری عضوی از مکانیزم می باشد که در کنترلر ها به عنوان مسدود کننده و یا کنترل کننده جریان سیال استفاده ی فراوانی می‌شود. منجید و یا الیاف های کتان، پلی استر، کربن و یا هر شبکه ای که بتواند فشار سیال را تحمل کند، نقش بالابرنده تحمل فشار به صورت تناوبی را بر عهده می گیرد. دیافراگم لاستیکی منجید دار ترکیبی از الاستومر و منجید هستند که در پمپ های دیافراگمی، شیربرقی

کاربرد دیافراگم منجیددار: بد نیست کاربرد این قطعه ی پر کاربرد لاستیکی را بدانید. کاربرد این قطعه در انواع پمپ ها، مکانیزم های کنترل جریان، اکچوئیتور، که فشار میدانی دارند استفاده میشود و از فشار حداقل تا 70 بار bar را تحمل می‌کنند، دیافراگمی، اکچوئیتور، کنترل ولو و سایر مکانیزم های دیافراگمی به شدت مورد استفاده هستند. صنایع لاستیک سازی ماهان صنعت اصفهان تولید کننده انواع دیافراگم های لاستیکی با وجود (منجید، فلز، تفلون و…) است.

جنس دیافراگم لاستیکی را توضیح دهید؟

  • لاستیک ای پی دی ام (epdm)
  • لاستیک طبیعی مصنوعی ( nr sbr)
  • لاستیک نیتریل (nbr)
  • لاستیک وایتون (viton)
  • لاستیک سیلیکون(silicon)
  • لاستیک نئوپرن (noperan)

موارد فوق بسته به کاربرد و شرایط کاری استفاده ی فراوانی می شوند لاستیک epdm در شرایط شیمیایی، آب شور، اوزون، بسیار مورد مصرف واقع می شود، لاستیک Nr sbr در شرایطی که فشار زیاد باشد و مواد شیمیایی حضور نداشته باشند، لاستیک نیتریل nbr در فشار های متوسط و روغن های صنعتی کارکرد بسیار فراوانی را دارد. لاستیک وایتون viton در اکثر مواد شیمیایی و حرارت های بالا و فشار متوسط کاربردی است، نئوپرن noperan در مواد شیمیایی و فشار نسبتا بالا کارایی دارد و دمای متوسط را تحمل می‌ نماید و سیلیکون silicon در دماهای بالا و خیلی پایین کارکرد بسیار فراوانی دارد و در صورت نیاز به تحمل فشار بالای کاری حتما باید با منجید و الیاف تقویت می شود.

نگاهی به تاريخچه سازنده دیافراگم لاستیکی در اصفهان و صنعت لاستيكی در گذر زمان 

اولين بار ساكنين آمريكاي جنوبي از شيوه (لاتكس) درخت مصنوعي به نام Hevea جهت اندود كردن البسه و كوزه هاي گلي براي جلوگيري از نفوذ آب استفاده ب فراوانی مي كردند. اين كشف توسط پرتقالي ها در اوايل قرن چهاردهم صورت گرفته است. در سال 1735 دانشمندان فرانسوي و انگليسي تحقيق مشتركي بر روي درخت و سنتز آن انجام دادند لاستيك در همان زمان كشف شد و ثبت گردید و انگليسي ها آن را بر مبناي پاك كن و فرانسوي ها آن را كائوچو نام گذاری کردند. در سال 1771 يك دانشمند انگليسي بنام جوزف پريستلي (Joseph priestly) با اضافه كردن كربن به كائوچو خواص مكانيكي آنرا بطور شگفت انگیری بهبود بخشيد، در سال 1801 يك دانشمند اسكاتلندي با پوشش پارچه معمولي توسط لاستيك معمولي موفق به ساخت باراني در مد و فشن شد،  سال 1823 اولين لوله لاستيكي توسط ميشل فاراده دانشمند انگليسي ساخته شده و ثبت گردیده است. در سال هاي 1823 تا 1839 عمل ولكانيزاسيون لاستيك توسط دانشمندان انگليسي و آمريكايي منجر به تحولي بزرگ در صنعت لاستيك سازي شد. 

مواد و عناصر در آمیزه کاری لاستیک

هيدروكربن(92 تا 94 درصد)-مواد ازته مواد محلول در آب خاكستر (معدني) چربي محلول در استرن(جمعا 6 تا 8 درصد)
آميزكاري لاستيك با استفاده از موادزير انجام مي گيرد: الاسترمر يا الاستومرها، پخت كننده ها، پركننده ها، نرم كننده ها، چسباننده ها، آنتي اكسيدان ها، رنگين كننده ها، ديرسوزها كننده ها، معرف دمش كننده

به عنوان مثالی بسیار مهم و کاربردی باید ذکر کنیم که: براي آميزه كاري لاستيك دايره تاير به پايه SBR اجزاء زير استفاده ی بسیار فراوانی مي شود: جزء قسمت يعني به ازاء هر 100 قسمت لاستيك يا PHR 

  • لاستيك SBR (100) 
  • دوده (359)
  • روغن فراورش (8)
  • آنتي اكسيدان (1)
  • اكسيد روي (5)
  • اسيد استاريك (1)
  • شتاب دهنده (7/0)
  • گوگرد (5/2)

ويژگي هاي مورد لزوم كنترل قطعات لاستيكي چیست؟

شرايط كاربردي وعملياتي قطعات لاستيكي در حالت استاتيكي و به ويژه ديناميكي به عوامل بسیار زيادي بستگي داشته است. بر خلاف بسياري از موارد فلزي يا پلاستيكي قطعات لاستيكي در هنگام كاركرد مجموعه اي از بسياري از خصوصيات را به طور همزمان از خود ارائه مي کند. اين خصوصيات كه مجموعه ا ي از خصوصيات فيزيكي- شيميايي-مكانيكي و تاثيرپذيري از محيط می باشند.

باعث ايجاد پيچيدگي بسیار زيادي در ارزيابي و كنترل كيفي قطعات لاستيكي قبل از مصرف و به هنگام توليد مي شوند. به عبارت ديگر بايد اشاره كنیم كه خصوصياتي از قبيل سختي درصد ازدياد، مقاومت كششي اگرچه از عمده خصوصيات مورد توجه براي كاركرد يك لاستيك درصد ازدياد طول، مقاومت كششي می باشند اما شرايط كافي و قطعي براي انجام كاركرد بسیار بهتر و بهينه قطعه اصلا نمي باشند.

 اندازه گيري و كنترل خصوصيات قطعات لاستيكي به سهولت اصلا ميسر نيست. بسياري از اين خواص از روي محصول قابل اندازه گيري نيستند و علاوه بر اين كنترل بسياري از خواص مستلزم صرف زمان و هزينه بسیار زيادي شده اند. حتي بر عكس قطعات فلزي كنترل ابعادي اين دسته از مواد خود مشكلاتي به همراه دارد. از سوي ديگر تغيير در مواد اوليه، اختلاط، فرايند ساخت، پخت قطعه لاستيكي به طور زيادي نقش  بسیار تعيين كننده اي بر عملكرد نهايي يك قطعه لاستيكي دارد به همين دليل و با وجود چنين صفات ويژه در قطعات لاستيكي سيستم كنترلي مناسبي براي كنترل اين قطعات لازم می باشد.

مراحل ويژه كنترل تولید کننده دیافراگم لاستیکی اصفهان را نام ببرید؟

  1. كنترل كيفيت مواد اوليه  محصولات لاستیکی در کارخانه تولیدی
  2. كنترل كيفيت فرايند توليد محصولات لاستیکی
  3. كنترل كيفيت محصول توليد شده 
  4. كنترل كيفيت عملكرد محصول در شرايط كار كرد آنها 

در ادامه نمايي از فرايند در برگيرنده اين چهار مرحله به تصوير كشيده شده است. 

اگر اعمال كننده سيستم كنترل كيفيت كارخانه خودروساز كه خريدار قطعات لاستيكي بوده است قلمداد كنيم. دو مرحله اول ودوم يعني كنترل كيفي (مواد اوليه و فرايند توليد) باید، مستقل از كنترل كيفي توليد كننده قطعه مورد ارزيابي مداوم كارخانه خودروسازي قرار بگیرند. مرحله سوم يعني محصول توليد شده هم در كارگاه قطعه ساز و هم در مراحلي توسط كاربر قطعه (خودروساز) مستقلا مورد بازرسي قرار گرفته می شود تا واحدهاي توليد به كار برند. قطعه لاستيكي در مقايسه با توليد كننده قطعات ارتباط بسیار نزديكتري با شرايط عملي كاركرد قطعات دارند. از اين جهت با داشتن يك سيستم كنترلي مناسب حين كاركرد نقش مهمي در بهبود كيفيت قطعه مي تواند ايفاد نماید.  بد نبیست بدانید: طبقه بندي لاستيك ها درحالت كلي: لاستيك طبيعي، لاستيك مصنوعي