ساخت انواع کوپلینگ

ساخت انواع کوپلینگ

ساخت انواع کوپلینگ و نکات بسیار مهم و قابل توجه در ساخت انواع کوپلینگ بسیار اهمیت فراوانی را دارا است. ساخت انواع کوپلینگ ها  بر عملکرد انواع دستگاه های مورد نیاز بسیار مختلف در صنایعی بسیار  مختلف تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

این دستگاه ها با استفاده از کوپلینگ می توانند قدرت، گشتاور یا شفت را بین دو محور را به خوبی جا به جایی نمایند؛ این جابه جایی و انتقال قدرت از محور محرک به یک محور متحرک صورت خواهد گرفت؛ دقت نمایید جدول سایز کوپلینگ هم از جمله مهم ترین مواردی می باشد که در روش تولید کوپلینگ ها باید مد نظر داشته باشید. آن چه در این مقاله مطالعه می نمایید توضیحاتی در خصوص مشخصات کوپلینگ ها و انواع آن می باشد که از طریق وب سایت ماهان صنعت، برای شما کاربران ارائه کرده است.

ساخت انواع کوپلینگ را توضیح دهید؟

روش تولید کوپلینگ ها در انواع بسیار مختلفی از سایز ها بر اساس استانداردها و ضوابط بسیار خاضی تعیین می شود. یک کوپلینگ باید به گونه ای باشد که بسیار انعطاف پذیر باشد و وظیفه خود را که همان اتصال دو میله یا شفت به یکدیگر می باشد را، به خوبی از پس آن بر بیاید؛ دقت داشته باشید زمانی که این دو میله به هم متصل گردند، نیروی گشتاور از یک میله به میله دیگر قابل اتصال می باشد، البته این تنها وظیفه کوپلینگ نمی باشد.

بلکه از آن برای جذب ارتعاش ها و  کاهش خطاهایی که به علت عدم موازی و هم راستا بودن شفت ها ایجاد شده است، قابلیت استفاده را دارد، مراحل ساخت کوپلینگ ها  در ادامه همین مقاله برای شما توضیح داده شده است لطفا مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید مقاله ساخت انواع کوپلینگ : تولید کننده کوپلینگ در اصفهان

برای استعلام قیمت و خرید اورینگ لاستیکی و دیافراگم لاستیکی در اصقهان و سراسر ایران با کارشناسان ماهان صنعت به شماره 03133686571 – 09136854152 تماس بگیرید.

 مراحل ساخت انواع کوپلینگ

مشخصات کوپلینگ و از همه مهم تر جدول سایز کوپلینگ که قبلا  استاندارد مرود تایید واقع شده است برای تولید این محصول در نظر گرفته خواهد شد، باید مورد توجه بسیار زیادی  قرار بگیرد. پس از آن باید گام های تولید این محصول به صورت پشت سر هم طی گردد. اولین مرحله به جمع آوری میله های برنجی مرتبط می گردد؛ این میله ها در مرحله بعدی باید برش زده شوند. سایز میله با توجه به اندازه ای که برای تولید یک اتصالی بسیار خاص لازم می باشد، در نظر گرفته خواهد شد.

پیش گرم شدن و پرس کاری: قطعه ای که تا به این مرحله بریده گردیده است و برش خورده است، با نام billet شناخته خواهد شد. این قطعه  در کوره های گازی پیش گرم شوند. پس از آن باید با پودر گرافیت پوشش داده بشوند و در نهایت پرس کاری صورت بگیرد، در دمای کوره های گازی  باید در بازه 700 درجه سانتی گراد تا 750 درجه تنظیم گردند. در رابطه با پوشش گرافیتی نیز باید این موضوع را خوب بدانید که وجود آن باعث و بانی این خواهد شد  تا در زمان پرس کاری، حالت مناسب فلز حفظ گردد. 

تغییر شکل قطعه: بعد از این که بیلت گرم شود،  در مراحل بعدی که به پس کاری اتومات اختصاص یافته است پرس خوهد شد و به شکل مورد انتظار در خواهد آمد. این پرس ها نیروی اهرم فشاری در بازه 100 تا 380 تن را دارا می باشند؛ در مرحله بعد باید محصول برای ماشین کاری اماده گردد. در واقع ماشین کاری پس از ایجاد اتصالات در یکی از ماشین های انتقال چرخشی انجام خواهد گرفت.

صیقل کاری و مونتاژ: دقت نمایید حال که قطعه مورد نظر ماشین کاری شده می باشد، باید صیقل کاری صورت بگیرد و اتصالات کامل به خوبی تمیز شوند. این مرحله به مونتاژ و سپس بسته بندی منتهی خواهند شد.

نکات قابل توجه در ساخت انواع کوپلینگ را توضیح دهید؟

با مراحل تولید کوپلینگ ها آشنا شدید، نیاز می باشد تا مهم ترین نکات در راستای عملکرد درست این محصول را نیز آشناییت لازم را پیدا نمایید. این نکات عبارت می باشند از:

  • شفت ها باید در یک راستا بوده باشند. این کار از ایجاد صدا و تولید ارتعاش به خوبی جلوگیری می نماید. در واقع با هم راستا بودن شفت ها در زمان چرخش موتور، نیروهای بسیار اضافی که توسط موتور ایجاد شده است، اجازه تولید این ارتعاشات را ندارد.
  • کوپلینگ ها توانایی اصلاح و متعادل سازی خطاهایی که به علت عدم هماهنگی در شفت ها به وجود آمده اند را  به خوبی دارا هستند.
  • تولید کوپلینگ ها در دو مدل صلبی یا انعطاف پذیر صورت می گیرد.
  • کوپلینگ های صلب نیروی گشتاور را بدون  هیچ نقص و مشکلی انتقال خواهند داد و به شکل فلنج هستند.
  • کوپلینگ  صلبی برای شفت های هم راستا و کوپلینگ های انعطاف پذیر برای شفت هایی که در یک راستا نمی باشند، بسیار مناسب اند.

خرید انواع کوپلینگ

ماهان صنعت محصولاتی نظیر کوپلینگ، انواع شفت و … را در بخش فروش و محصولات خود دارد. برای این محصولات هم امکان استعلام قیمت وجود خواهد داشت و می توانید مقالات مرتبط با آن را مطالعه نمایید تا به اطلاعات بسیار بیشتری در این باره دست پیدا کنید. در این مقاله تلاش کرده ایم تا شما را با ساخت انواع کوپلینگ  ها آشنا کنیم؛ برای ثبت سفارش خرید می توانید به صورت تلفنی و یا از طریق همین  وب سایت، اقدام نمایید و محصولات را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.